lørdag 27. oktober 2007

Avslutning av celler - start på kap 6

På mandag avslutter vi kapittelet om celler. Jeg tror og håper at dere har lært masse dere ikke visste fra før. Kapittel 2 er grunnleggende når vi til våren skal lære mer om planteceller, dyreceller, fotosyntese og celleånding. Kjempemessig arbeid av dere i denne perioden! Jeg er imponert av engasjement og vilje til å fullføre. Vi har lært fagstoff, bruk av presentasjonsverktøy og dere har ikke minst vært tøffe nok til å stå fram foran hele klassen og lære medelever masse nytt. Timen på mandag blir oppsummering av kapittelet; noen må rette prøver, vi skal se animasjoner på CD-rom, løse noen oppgaver og få lagret PP-filene (PP=PowerPoint) på mappene deres på Fronter. Det blir ingen skriftlig prøve fra kapittel 2, men jeg kommer til å sette meg ned å gjøre en vurdering av innsatsen deres gjennom hele perioden. Dere skal vite, og jeg har sagt det mange ganger - jeg setter veldig liten pris på skravling og uro og jeg forventer at dere tar opp bøker kjapt når jeg gir beskjed. Her kan vi bli bedre. Tror alle lærte følgende om å presentere i denne perioden;
- du skal alltid ha full oversikt over et punkt du presenterer i PP
- du skal alltid vite hva du setter inn bilde av (bildetekst er lurt)
- du skal alltid sette inn punkter som har noe med temaet å gjøre (selvom det var veldig morsomt, Mats, det med elgen ;))
- du skal alltid være forberedt på spørsmål fra "salen"

Og Steffen; jeg syns det var kjempebra gjort av deg å presentere Mats sitt lysbilde. Sånt legger jeg merke til ;)

På onsdag starter vi med kap 6, s. 89. Dette handler om Stoffers byggesteiner og atomer. Mer kjemi! Det blir spennende.

Ingen kommentarer: